Legjobb magyarként Lázár Zoltán harmadik

 

Legjobb magyarként Lázár Zoltán harmadik

Lázár Zoltán kilencszeres fogathajtó világbajnok három év kihagyás után tért vissza a versenysportba. Visszatérését tavalyi mezőhegyesi versenybalesete tovább nehezítette. A válogatott sportoló azonban minden nehézségen átküzdve magát, a magyar és nemzetközi megméretéseken is egyre jobb formát mutat. Ezzel párhuzamosan a KB Autoteam Jeep márkanagyköveti feladatait is ellátja. Versenyein a nagyköveti Jeep Wrangler is rendre feltűnik. A Vecsési Nemzetközi Négyesfogathajtó Verseny legjobb magyarjaként a harmadik helyen végzett. A világbajnok sportolóként, és márkanagykövetként is megosztotta a gondolatait.

A pandémia a fogathajtók életét is átalakította?

A vírushelyzet felborította a hazai sportéletet, a fogathajtókét is - mondta a kilencszeres világbajnok. Tavaly ősszel még tudtunk versenyezni, de aztán nálunk is leállt az élet. Edzeni, a lovakat felkészíteni volt lehetőségünk, de megmérni egymással a tudásunkat nem. A visszajelzés pedig fontos. A tavasz aztán – hála Istennek - enyhülést hozott a járványban, jöttek a versenyzési lehetőségek, és a mit az edzéseken éreztem, igazolták élesben a lovaim. Egyre jobban teljesítettünk.

A sérülésed?

Érzem. A kényszerpihenő hátráltatott, de mindent elkövettem a gyors felépülés érdekében, amiben a csapatom sokat segített. Megyünk előre és a nagy cél, az augusztusban Budapesten sorra kerülő EB-re történő jó forma kialakítása határozza meg a napjainkat. A májusi, Mezőhegyesen rendezett CAN országos fogathajtó versenyen elért ezüstérmes helyezésem biztató és motiváló eredmény. Jön vissza a sok-sok befektetett munka.

Hogy alakul a vecsési verseny?

Már négy napja itt vagyunk a Dobrovitz lovasfarmon. A több mint 100 fogat, a nemzetközi mezőny ereje nagyon komoly megméretési lehetőség. Itt van a „hajtókirályként” ismert Ijsbrand Chardon és a szintén rendkívül sikeres fia, Bram Chardon. Komoly figyelem és fegyelem kell, hogy minden a tervek szerint alakuljon. Jönnek fel szépen a lovaink. Épp most fejeztem be egyik lovammal a tréninget, miközben kapta a feladatokat, felmértem a környezetet.

A 3 év kihagyás alatt változott a szakág?

A jelentősebb változás, az akadályhajtásban használt új kocsikban mutatkozik. Én még nem használtam akkor, amikor a külföldiek már váltottak. Ezzel a kocsival sokkal gyorsabban, sokkal szűkebben lehet fordulni, ezt meg kellett szoknom és készség szinten kezelni, de gyorsan belejöttem. Teljesen új lovakkal dolgozom, az ő megismerésük, a versenyszituációkban a viselkedésük, az oda való felkészítés most hirtelen, felgyorsulva jött. Kevés versenyen kell mindazt megtanítani, megtanulnom nekem velük, a segédhajtókkal, amire korábban több felkészülési időm volt.

Milyen erős most a magyar fogatsport?

Hasonlóan erős, mint korábban, de ezt most nem látjuk olyan tisztán, mert nem rendeztek versenyeket, nincs tapasztalat, viszonyítási támpont. Most figyeljük meg egymást, a külföldieket. Mi is nézzük, keressük, hogy hol tartunk. Nem állunk rosszul és bízom benne, hogy az Európa Bajnokság idején már megfelelő formában leszünk és egy nemes közdelemben tudunk részt venni.

A KB Autoteam Jeep nagyköveteként mi a tapasztalatod a Jeep Wranglerrel?

Eleinte furcsa volt, hogy itt van a Jeep Wrangler mindig mellettem, ami azért egy jellemző életérzést hordoz. Ez nem áll távol tőlem, mert motorozom. Jeep-pel autózni az életérzés mellett egy stílus is. Ez egy terepjáró autó, aminek más a felépítése, a menettulajdonságai, ez mentálisan is hat rám. A Wranglerrel vadabb vidékeken is biztonsággal lehet közlekedni, nem áll távol tőlem az ilyen fajta kihívás. Szeretem ezeket a nyers, erős, vad terepjárókat. A Wrangler ilyen. Megszoktam azt, ami az előnye, ami a hátránya. Előszeretettel használom a városban is, de terepen még nem ültem ilyen jó autóban, mint a Wrangler. Hosszú utakra nem szabad vele sietni, de mindenhová biztonsággal elvisz.

Jól illeszkedik a csapat dizájnhoz!

Igen, ez egy fontos tulajdonsága. A csapat színe a piros. Szinte minden eszközünkön, járművünkön, felszerelésünkön, ruházatunkon ott a piros szín. Van ahol dominál, de minimum mindenben jelen van. A Wrangler a dominálók közé tartozik, és nagyon jól mutat, mondhatom feltűnő. Ez az autó tényleg egy markáns szabadság életérzést nyújt. Még nem mentem vele úgy, hogy leszedtem volna az oldalajtókat, a tetejét, a szélvédőjét előre döntve, de a nyár kiváló alkalom lesz erre. Szerintem egy balatoni kirándulás során az idén sor kerül arra, hogy a cabriós arcát is kipróbáljam, ami újabb fejezete lesz a Wrangler kínálta szabadságérzés megtapasztalásának.

A Jeep mindig veled van?

Igen, minden versenyre viszem. Ez a nagyköveti feladatomból adódik, de nem csak azért. A maratonhajtásnak van egy szakasza, ami jellemzően nehéz domborzati viszonyok között halad, ezt be lehet autóval járni. A Wranglernek nem probléma, ha egy gázlón, köves, egyenetlen, vagy épp laza talajú úton kell elmennie. A fogathajtás komoly logisztika. Itt Vecsésen hat autóval, 11 lóval vagyunk, csomó felszerelést hoztunk magunkkal, ezeket el kell helyezni valahol, hozni-vinni. Vonóhorog is van az autón és előfordul, hogy lovat szállítunk vele. Illik a lovassporthoz, nagyon hasznos tagja a Wrangler csapatunknak.

Vecsésen Lázár Zoltán végül bronzérmes lett összetettben. Díjhajtásban második, maratonhajtásban negyedik, akadályhajtásban harmadik helyen végzett. Valamennyi számban a legjobb magyarként zárt. Összetettben a már korábban említett holland sztár, Ijsbrand Chardon győzött (fenti képen Lázár Zoltánnal), fia Bram Chardon lett az ezüstérmes. Gratulálunk Lázár Zoltánnak és további sok sikert kívánunk versenyeihez és az EB felkészüléshez!

Kép-szöveg: Kovács Iván
Fogatos képek: Horváth Krisztina

Hírlevél

Iratkozzon fel és értesüljön elsőként a legfrissebb hírekről, aktuális akciókról a KB Autoteam hírleveiből.

Feliratkozás
Online bejelentkezés